Altjeringa

Altjeringa, здание идентичности

ASMA · Марина Эсгура, София Чиллида, Альберт Родригес, Алекс Карраско

1973 год, Сиднейский оперный театр открывает свои двери, чтобы стать иконой для целой страны. 44 года спустя наш проект исследует концепцию идентичности и то, как мы можем строить, исходя из нее.

ALTJERINGA

Вдохновленный легендой о Радужном Змее от аборигенов Dreamtime (Altjeringa), проект следует древнему принципу уважения к природе, что приведёт к чувствительному вмешательству, которое, вместо того, чтобы вторгаться в парк, работает в гармонии с ним. Проект также преследует цель повторно соединить сады с водой, создав новую динамику на современной монотонной набережной на берегу бухты. Все это материализовано в возвышенной холмистой деревянной набережной среди деревьев и среди музыки, которая скользит как река от одного из главных входов в сад до моря, где она становится новым берегом для жизни.

Условия парка предоставляют репетиционным студиям более интимную обстановку. Студии, которые работают как расширение консерватории, разбросанные как галька в русле реки, создают вышележащую поверхность, ведущую к более широкой публичной зоне у моря, свободную и открытую платформу для тех, кто может выступать, с верхушками деревьев и городом в качестве фонового занавеса.

Altjeringa — это не здание, это общественная площадь, платформа для всех, кто хочет выразить себя независимо от возраста или фона. Это не готовый продукт, а призыв к местным художникам и всем, кто хочет быть частью этого, покрыть поверхность магией: от огромных фресок известных художников до отпечатков пальцев ребенка. Это предлог для людей собираться и размышлять о таких вопросах, как личность, равенство или уважение к природе и что-то делать вместе. Это не только оживит объект, но и привлечет к нему людей, заставив их почувствовать, что о них нужно заботиться, потому что радужный змей всегда был и будет там отдыхать среди мудрых старых деревьев, на берегах Вуканмагулли.

FRONT ELEVATION

Sydney Rehearsal Follies
Altjeringa, building Identity

ASMA · Marina Esguerra, Sofía Chillida, Albert Rodriguez, Àlex Carrasco

1973, the Sydney Opera House opens it’s doors to become an icon for the identity of a whole nation. 44 years later, our proposal explores the concept of identity and how we can build from it.

Inspired by the legend of the Rainbow Serpent from the aboriginal Dreamtime (Altjeringa), the project follows the ancient principle of respect for nature, resulting in a sensitive intervention that, rather than invading the park, works in harmony with it. The proposal also aims to re-connect the gardens with the water by adding new dynamics on the nowadays monotone farm cove waterfront. All that is materialized in an elevated undulating timber promenade amongst the treetops and amongst music that slithers like a river from one of the garden’s main gates to the sea, where it becomes a new shore for life to happen.

THEATRE AXONOMETRY

The conditions of the park grant the rehearsal studios a more intimate environment, studios that work as an extension for the Conservatorium and which, scattered like pebbles on a river bed, hold the surface above leading towards the more public area by the sea; the theaters; a free and open platform for anyone to perform, with the treetops and the city as their background curtain. Below the theaters, a big porch, like an extension of the forest or a painted cave, shelters the hall & restaurant areas, opened both to the park and the sea.

REHEARSAL AXONOMETRY

Altjeringa is not a building, it is a public plaza, a platform for everybody to express themselves, no matter one’s age or background. Neither is it a finished product, but rather a call for local artists and anyone who wants to be part of it to cover the surface with magic: from huge murals by well-known artists to the handprints of a kid. It is an excuse for the people to gather and raise awareness about matters such as identity, equality or respect for nature while making something together. This will not only bring the object to life, but will also engage the people with it, making them feel it is theirs to take care of, for the rainbow serpent is, has always been and will be resting there, amongst the wise old trees, by the shores of Woccanmagully.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *