Студенческий конкурс — Чудо-Сказка

Тема конкурса приглашает конкурсантов в фантастический мир. «Чудо сказка» бросает вам вызов, чтобы вы могли исследовать свое воображение и создать до пяти оригинальных концепций-образов для проектирования гостиничного номера, который опирается на идеи из сказок и фольклора со всего мира.

дедлайн:  5 октября   |   подробности
На протяжении веков по всему миру истории чудес и волшебства открыли способ выражения многих истин о человеческой природе и потребностях, страхах и желаниях, общих для каждого человека. В целом, их пересказ может поменяться, и новые персонажи могут быть созданы, но отголоски прошлого всегда должны быть слышны в реконструированных сказках с вновь открывшимися современным символизмом.

Чудо-сказки
«Чудо сказки» превращают нормальное в аномальное и известное в неизвестное; они не делают пространство обыкновенным, это скорее — небольшое восстание; на первый взгляд они говорят о чём-то одном, однако, второй взгляд показывает, что за этим скрываются другие более глубокие смыслы. Чудо в том, каким вдохновением будет питать простой гостинничный номер его человеческих гостей. 

График и другая информация

Заявки принимаются до 5 октября 2015 года, финалистов будут объявлены после 19 октября.
Отобранные участники будут приглашены в лондонский бизнес-дизайн центр Sleep 2015 25 ноября, где они будут иметь возможность встретиться с ведущими дизайнерами отелей в формате один-на-один для образовательных сессий, а также получат эксклюзивный VIP-доступ на конференцию и выставку.

Жюри
Конкурсные работы будут оцениваться до начала мероприятия Sleep 2015 командой специалистов в области дизайна:
Андрей Линвуд, Арин Дизайн
Анита Розато, Анита Розато Дизайн Интерьеров
Коврик Долби, Студия Harrods
Оливер Хит, Студия Оливер Хит
Шон Кларксон, Шон Кларксон ID

Работы победителей будут выставлены в Sleep 24 и 25 ноября.

Sleep 2015 student competition ‘Wonder Tale’

Sleep focuses exclusively on hotel architecture, design and development and is recognised internationally as a pioneering, experiential and inspiring highlight in the annual diaries of the sector’s industry leaders and influencers. Every year, it brings together some 4,000 industry professionals and over 150 leading international suppliers as well as prominent print and online journalists in London’s Business Design Centre. Each year Sleep sets out to inspire and engage the next generation of architects and designers who will go on to create exceptional hotel spaces across the globe. As part of this mission, Sleep 2015 is organising a competition that explores the concept of ‘Wonder Tale’ in hotel guestroom design. The competition is for spatial design students and is about the preliminary stage of a design project, where a concept image is tremendously important in communicating the designer’s intent to clients and stakeholders.

Competition Brief

The competition theme takes contestants into a fantastical world. ‘Wonder Tale’ challenges you to explore your imagination and create up to five original concept images for the design of a hotel guestroom that draws on the essence of fairy tales and folklore from around the world. Over the centuries and across the world, these stories of wonder and magic have opened the way to expressing many truths about the human condition and the needs, fears and desires shared by every person. The manner of their re-telling may have changed and new characters have been created, but echoes of the past are always heard, re-imagined into tales with newly discovered contemporary symbolism. ‘Wonder Tale’ transforms the normal into the abnormal and the known into the unknown; where it appears to conform, it is probably rebelling; where it appears at first glance to be saying one thing, a second look reveals something else. The wonder of it all is the inspired way in which the room will nurture its human guests. Just as many hotels today seek to tell a story and weave some magic into the guest experience, your images should evoke the sense of a space that will take its guest on an imaginative journey. The theme ties in with this year’s Sleep Set and Sleep Bar (in association with Sleeper Magazine), two hugely inspirational and popular features which are created afresh each year at Sleep, challenging design companies to create built spaces that push boundaries and explore new ideas, materials and products.

Time Line and Other Information

Closing date for entries is 5 th October 2015 and shortlisted entries will be announced on 19th October or thereafter. Shortlisted entrants will be invited to attend Sleep 2015 at London’s Business Design Centre on 25 November, where they will have an opportunity to meet with leading hospitality designers in a one-to-one mentoring session as well as enjoy exclusive VIP access to the conference and exhibition.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *