Конкурс: Тёплые Хижины V.2016

Тёплые Хижины: конкурс Искусства и Архитектуры на Льду

дедлайн: 5 октября   |   подробности

Формат конкурса:
Тёплые Хижины + Арт-Инсталляция
Три команды-победительницы будут выбраны в конкурсе Тёплые Хижины после рассмотрения проектов конструкций тёплых хижин или арт-инсталляций, которые планируются на Красной реке, у общественной тропы рядом с рекой, расположенной на Ассинибойн в Виннипеге, Манитоба. Жюри отберёт выигрышные решения, опираясь на творческие способности конкурсантов в использовании материалов, качество жилья, поэтику сборки и формы, интеграцию с ландшафтом и легкостью строительства.

Тёплые Хижины

Жюри Конкурса:
Жюри будет рассматривать каждый проект и в рамках процесса своей деятельности выберет десять проектов-финалистов. В списке десяти финалистов конкурса, пять лучших с наивысшим рейтингом будут отобраны, из которых три наилучших проекта пройдут техническую экспертизу. Основываясь на результатах технической оценки, будут объявлены победители. Примечание: информация о командах не предоставляется жюри до окончания ранжирования проектов.
Члены Жюри: Кевин Левен, Грэм Хоган, Ричард Крокер, Клэр Маккей, Саша Радулович, Боб Сомерс, Джоанна Хурме, Майкл Скатлифф, Джим Августа
Победившим участникам будет об этомсообщено и предложено разработать строительные чертежи для представления в технический комитет. Разработка дизайна будет включать входные данные из технического комитета, чтобы гарантировать, что строительство вполне осуществимо и укладывается в пределы бюджета. 

Критерии отбора:

  • Креативный ответ на задачу создания хижины или инсталляции из готовых элементов;
  • Оригинальность, слаженность и чёткость дизайна;
  • Долговечность проекта;
  • Стоимость и простота изготовления.

Выбранные Тёплые Хижины будут обнародованы в ноябре 2015

Warming Huts: An Art + Architecture Competition On Ice

COMPETITION FORMAT: Warming Huts + Art Installation

Three winning teams will be selected in the WARMING HUTS COMPETITION from submissions of designs for a warming huts or art installation to be located on the Red River Mutual River Trail located on the Assiniboine and Red Rivers in Winnipeg, Manitoba. The jury will be selecting the winning designs based on their creativity in use of materials, providing shelter, poetics of assembly and form, integration with the landscape, and ease of construction.

Deadline for Submission: The deadline for submission for Warming Hut Competition: Monday, October 5, 2015 at 2:00pm CST.

Site:

The huts and installation will be placed along the Red River Mutual Trail following the final week of construction. The final construction of the huts will take place at The Forks, Winnipeg, Manitoba (www.theforks.com). The Forks is located in downtown Winnipeg, at the junction of the Red River and the Assiniboine River. The intersection of the two rivers historically has made the area a popular meeting place for over 6,000 years. In recent times, the site has developed into a popular destination for tourists and locals alike. In winter, the rivers also used as an alternate route to access downtown by foot, bike, skates and skis. There are opportunities for curling, hockey and much more. There are many access points onto the Red River Mutual Trail, making it a link between communities in Winnipeg. The Red River Mutual Trail is regularly groomed and monitored for any safety concerns. There will also be extra security at night in an attempt to prevent people from loitering or damaging the huts.

Competition Jury:

The jury will review every project and through a process of elimination will select ten projects for scrutiny. From the list of ten finalists, the top five will be ranked in order and the three highest ranking projects will then undergo a technical review. Based on the outcome of the technical review, the winners will be declared. NB: Team information is not provided to the jury until after the projects are ranked. Jury Members: Kevin Loewen, Graham Hogan, Richard Kroeker, Clare MacKay, Sasa Radulovic, Bob Somers, Johanna Hurme, Michael Scatliff, Jim August Winning entrants will be notified and requested to develop construction drawings for submission to a technical committee. Design development will involve input from the technical committee to ensure that construction is feasible, and within budget

Selection Criterion:

  • Creativity of response to creating the shelter or installation on the prefabricated skids;
  • The originality, coherence and clarity of the design;
  • Durability of the project;
  • Cost and ease of fabrication.

The selected warming huts will be announced to the public in November, 2015.

Project oversight and design:

The architect or designer will oversee the design and construction of the huts in collaboration with the Project Manager assigned by The Forks Corporation. The entrants chosen to participate in the competition agree to work to the schedule established by The Forks.

Honoraria and budget:

The budget for the creation and construction of each hut is $16, 500 (CAN). This budget is divided in the following fashion:

  • up to $3,500.00 for the designers’ honorarium.
  • up to $7,500.00 (including taxes) for the purchase of materials and/or the employment of consultants necessary for the realization of the project. This budget is managed jointly by The Forks and the designer.
  • up to $4,000.00 for labour costs for the construction of the hut.
  • up to $1,500.00 for Construction Management conducted by The Forks
  • Up to $1,000.00 is available for accommodation expenses and
  • up to $ 2, 500.00 is available for airfare.

All travel expenses are only applicable to foreign teams.

Schedule

  • October 5, 2015 (2:00pm CST) — Deadline for submissions
  • October 9, 2015 — Jury of Competition
  • October 12-16, 2015 — Technical Review
  • November, 2015 — Winner Announcement
  • November 13, 2015 — Construction Documents
  • Due November, 2015 through January 29, 2016 — Construction Period
  • January 27- 29, 2016 — Building Blitz

more info

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *